استاد دانشگاه مسکو:

اگر انقلاب اسلامی متوقف شود مفهوم عدالت از بین می‌رود/ نامه امام(ره) به گورباچف پیامبر گونه بود



به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو الکساندر گلییوج دوگین (Alexander.g.dugin) عصر چهارشنبه درنشستی در محل خانه بیداری اسلامی اصفهان درباره مسائل روز دنیا گفت: مسائل دینی و سیاسی از هم جدا شدنی نیست زیرا این دو از یک جنس هستند.

وی اظهار کرد: شاه پهلوی در ایران ابزار دست شیاطین و دشمنان برون مرزی بود و آیت الله خمینی از ابتدای قیام خود به همین واسطه آمریکا را هدف قرار داد.



دوگین گفت: این حرکت آیت الله خمینی تنها سیاسی و تمدنی نبود بلکه اقدامی دینی و معنوی بود زیرا تمدن غربی به خاطر انکار قدرت خدا، شیطانی است و عدالت را نقض می کند.


این فیلسوف سیاسی با بیان اینکه خود یک مسیحی ارتدوکس است، افزود: در روسیه نیز هر اقدامی در راستای ارتباط با غرب صورت گیرد خیانت به هویت ارتدوکس مسیحی است.


وی با بیان اینکه هویت ارتدوکس مسیحی روسیه از مدرنیته آمریکا تنفر دارد، افزود: روسیه به خوبی ایران در برابر غرب ایستادگی نداشته است.


این نظریه پرداز سیاسی روس افزود: ماتریالیست کمونیسم و لیبرالیسم دو خاطره بد در تاریخ روسیه است که از منظر دیدگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی روسیه مردود است.


استاد دانشگاه مسکو افزود: حرکت ماسون ها در دوره قاجار و حرکت لیبرالهای امروز روسیه بسیار شبیه هم است و هر دو از یک منشاء واحد سرچشمه می گیرند که همانا غرب است و آمریکا امروز تجسم این حرکت شیطانی است که مسلمانان آن را دجال و مسیحیان ضد مسیح می نامند.


وی گفت: امروز اتحاد و وحدت مردم دو کشور برای حاکمیت عدالت و حکومت افراد صالح به عنوان نمابندگان خدا بر روی زمین ضروری است.


این فیلسوف سیاسی روس با بیان اینکه وضعیت امروز روسیه مانند وضعیت ایران دوره قاجار و مشروطیت است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ایران با بوجود آوردن ولایت فقیه راه حاکمیت افراد صالح و دارای درجات معنوی را در حاکمیت سیاسی باز کرد و روسیه نیز به چنین مساله نیاز دارد و روسیه باید این مساله را بفهمد.


وی خاطر نشان کرد: اتحاد دو کشور نباید براساس منافع ملی باشد، بلکه باید بر اساس مباحث معنوی، صلاحیت مشروعیت قدرت الهی و دشمنی مشترک با غرب باشد و باید در جنگ آخر الزمان در یک طرف قرار گیریم.


دوگین با اشاره به تحریم خود از سوی غرب گفت: تحریم من نه به واسطه فعالیت سیاسی، تجاری و نظامی است بلکه تنها به واسطه اندیشه و تفکراتم است و اینکه حقیقت دشمن را نشان داده ام و اصل این تحریم ها علیه روح معنویت وبر علیه عقیده و فلسفه و ایده و اعتقاد به خدا بوده است.


وی لیبرالسیم، کمونیسم و ناسیونالیسم را سه نظریه سیاسی شکست خورده دانست و افزود: این تفکرات ماتریالیستی و ضد خدایی و همه مخلوق غرب است.


مولف کتاب نظریه چهارم سیاسی افزود: من معتقدم باید به نظریه چهارمی رسید که فارغ از آموزه های لیبرالیستی، کمونیستی و ناسیونالیستی باشد و بر اساس مذهب شکل گیرد.


وی شکل گیری ولایت فقیه در ایران را الگویی موفق از تحقق نظریه چهارم سیاسی عنوان کرد و افزود: این بعد موجب جهانی شدن انقلاب ایران شده است و در روسیه نیز باید بر اساس مذهب ارتدوکس، تجربیات و فرهنگ سیاسی این کشور به چنین سمتی پیش رفت.


وی در خصوص نامه امام خمینی (ره) به گورباچف گفت: این نامه پیامبرگونه و به واسطه پیش بینی امام خمینی (ره) از آینده روسیه بود، ولی گورباچف به آن عمل نکرد و در دام لیبرالیسم افتاد که منجر شد قسمت عظیمی از کشور از دست برود.


شانزدهمین نشست علمی خانه بیداری اسلامی در راستای روشنگری و تبیین مسائل روز به همت کانون اندیشه مطهر، مجمع اندیشه امام خمینی (ره)، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در خانه بیداری اسلامی اصفهان برگزار شد.


الکساندردوگین همچنین عصر روز گذشته با مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان دیدار و گفتگو کرد.