مدیر عامل آمازون، اندی جسی، به کارمندان دستور می‌دهد که ۳ روز در هفته به دفتر بازگردند - و شاید حق با او باشد! این مقاله درباره‌ی نحوه‌ی تأثیر «کار از خانه»(دورکاری) بر مغز و بدن شما است

 

خستگی زوم1، خستگی چشم و کمردرد همگی از علائم دورکاری هستند.

Carol Yepes—Getty Images

 

با وجود درخواستی که از مدل‌های هیبریدی بیشتر حمایت می‌کند، به‌نظر می‌رسد که اندی جاسی، مدیرعامل آمازون، مصمم است تا با یک دستور «بازگشت به کار» پیش برود که کارمندان را ملزم می‌کند حداقل سه روز در هفته در دفتر محل کار حضور داشته باشند.

اگرچه «کار از خانه» پس از شروع همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ در بهار ۲۰۲۰ تبدیل به یک امر متداول شد، اما بسیاری از افراد در نهایت به دفتر محل کار بازگشته‌اند، البته بیشترشان از یک مدل ترکیبی پیروی می‌کنند. اما ۵۹ درصد از آمریکایی‌هایی که در برخی مواقع - اگر نه همیشه - از خانه کار می‌کنند، ممکن است خود را در میان عادات بد «کار از خانه» که در آغاز همه‌گیری ایجاد کرده‌اند، گیرافتاده بیابند. و این ممکن است به بدن و مغز آنها آسیب برساند.

در حالی که ما هنوز چیز زیادی در مورد پیامدهای طولانی مدت دورکاری نمی‌دانیم، محققان توافق دارند که کار در خارج از یک محیط اداری سنتی می‌تواند تأثیر منفی بر مغز و بدن ما داشته باشد، از خستگی چشم گرفته تا کمردرد. (مطمئناً، پیش از همه‌گیری نیز به دلیل صرف زمان زیاد برای نشستن در دفتر مسائلی وجود داشت.) اما امیدی وجود دارد. ما با کارشناسان صحبت کردیم تا درباره تاثیر کوتاه مدت «کار از خانه» و کارهایی که می‌توان برای بهتر کردن دورکاری انجام داد بیشتر بدانیم.