من به سوی پرودگارم می‌روم؛ او مرا راهنمایی خواهد کرد

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

میثاق طلبگی | روایتی از زندگی طلبگی آیت‌الله خامنه‌ای

رهبر انقلاب اسلامی در یکی از دیدارها با مسئولان وزارت علوم در پاسخ به پیشنهاد اعطای دکتری افتخاری به ایشان گفتند: «مسئله‌ی دکتری افتخاری؛ خوب، البته این یک افتخار است که این دانشگاه این اظهار محبت را به ما بکند؛ لیکن من اهل دکتری نیستم؛ همان طلبگی ما کافی است. اگر بتوانیم به میثاق طلبگی متعهد و پایبند بمانیم -که قولاً و فعلاً این میثاق را از دوران نوجوانی و جوانی با خدای متعال بستیم- اگر خداوند کمک کند و ما بتوانیم این میثاق را حفظ کنیم و در همین عالم طلبگی پیش برویم، من این را ترجیح میدهم. شما لطف کردید و این برای ما هم مایه‌ی مباهات است، لیکن من پیشنهاد شما را قبول نمیکنم.»
به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR
برش‌هایی از زندگی علمی و طلبگی آیت‌الله خامنه‌ای از سال ۱۳۳۰ تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را در تصویر زیر مرور می‌کند.

۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجاد مقید

دانلود بازی زی|مخصوص اندروید

بازی زی ، یک بازی بسیار با کیفیت و دوست داشتنی با محتوای آموزشی ویژه کودکان و ویژه سیستم عامل اندروید است.


بازی "زی" اولین بازی سبک زندگی ایرانی- اسلامیه. زی یه موجود دوست داشتنیه  فضاییه که حسب اتفاق به زمین اومده و شما باید شیوه ی صحیح زندگی کردن رو بهش یاد بدین و کمکش کنید کارهاشو بخوبی انجام بده، 3 تا مینی گیم سنتی دوز ، بازی نقطه خط و شکلهای همسان برای زی ساخته شده که بازی با اونا امتیاز براتون میاره. با امتیازا می‌تونید لباسای سنتی اقوام ایرانی، غذاهای اصیل ایرانی و عرقیات گیاهی براش بخرید تا یه زندگی راحت و خوب داشته باشه. راستی تو سفر به شهرای مختلف ایران "زی" به راهنمایی شما خیلی احتیاج داره. هرجا نیاز به کمک و راهنمایی داشتین به کتابخونه "زی" برین و کتاب راهنما رو بخونید. زی تصمیم گرفته تو ایران زندگی کنه، بزرگ بشه ، به مدرسه و دانشگاه بره، شاغل بشه و به سلامتی تشکیل خانواده بده. تو تمام این مراحل دلش قرصه که همراه خوبی مثل شما کنارش داره.


ادامه مطلب...
۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۵۵ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سجاد مقید

«خلیج عربی» دروغ است

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای بنیاد دائرةالمعارف اسلامی ۱۳۶۸/۷/۳۰
اخیراً کویتیها اطلس تاریخ اسلام را درست کرده‌اند که از محتوایش اطلاعی ندارم؛ ولی از لحاظ طبع، کتاب خیلی بزرگی است. پارسال، امیر کویت دو نسخه از آن را برای من فرستاد که من یک نسخه‌اش را به کتابخانه‌ی نهاد ریاست جمهوری دادم و نسخه‌ی دیگر را در کتابخانه‌ی خودم نگه داشتم. اطلس تاریخ اسلام توسط کویتی‌ها درست شده که تقریباً بدون استثنا مورد استفاده‌ی همه‌ی مسلمانهاست. این‌که می‌گویم تقریباً، به این دلیل است که «خلیج فارس» را «خلیج عربی» نوشته است که اگر الان به ما پول دستی هم بدهند، حاضر نیستیم این کتاب را در کتابخانه‌های خودمان ترویج و یا به فارسی ترجمه کنیم؛ چون «خلیج عربی» دروغ است. اگر یک وقت خواستیم این را برگردانیم، حتماً «خلیج فارس» خواهیم نوشت. البته، یک جا هم از دستشان در رفته و تصویر یکی از نقشه‌های قدیمی را چاپ کرده‌اند و «الخلیج الفارسی» را به‌کار برده‌اند. با این‌که همه جا و در همان نقشه‌های قدیمی، این اصطلاح را عوض کرده‌اند، ولی یک جا تصادفاً برای اتمام حجّت، در این کتاب به این بزرگی و با این همه خرج چاپ، اصطلاح «الخلیج الفارسی» را نوشته‌اند.
غرضم این بود که گاهی اوقات تاریخ و جغرافیا را می‌نویسند، اما نکته‌یی در آن هست که ما نسبت به آن حساسیم. حالا این از جهت ملّیش بود که البته الان خلیج فارسی و عربی برای ما فقط ملی هم نیست؛ سیاسی و اعتقادی هم است.
۱۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجاد مقید

دست‌خط نامه رهبر انقلاب به جوان غربی+تصویر

خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: آنچه در ادامه می‌خوانید متن اولین نامه رهبر انقلاب به یک جوان مسیحی اهل انگلستان است و برای اولین بار تصویر دست‌خط رهبر انقلاب در این نامه منتشر می‌شود.

نکته حائز اهمیت درباره این دست‌خط آن است که معظم‌له آن را با دست راست خود تحریر کرده‌اند چرا که پیش از ترور این مطلب مرقوم شده است.

ادامه مطلب...
۱۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجاد مقید

هویت مطلوب افسران جنگ نرم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فرمودند در جنگ نرم، دو افسر با دو هویت متفاوت می‌تواند وجود داشته باشد؛ یک افسر که مورد پسند جمهوری اسلامی است و یک افسر که مورد پسند جبهه‌ی استکبار است و حضور هر یک از این دو نوع افسر می‌تواند سرنوشت نبرد را تغییر دهد.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خصوصیات این دو نوع افسر جنگ نرم را در این اینفوگرافیک مرور کرده است.

۰۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجاد مقید

بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ (۱)
    [PDF Mobile]
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.

 خیلی خوش‌آمدید عزیزان من! جلسه جلسه‌ی بسیار شیرین و مطلوبی است برای من؛ حضور جوانها با این نشاط، با این شور، با این حرفهای خوب، با این منطقهای شیوا، با این برنامه‌هایی که انجام گرفت، حقیقتاً جلسه‌ی ما را جلسه‌ی شیرینی کرد و امروز برای من روز به‌یادماندنی‌ای خواهد بود ان‌شاءالله.
ادامه مطلب...
۰۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجاد مقید