در تاریخ 3 ژوئن سال 2010 راجرز واترز نمونه‌ای جدید از آهنگ معروف «we shall overcome» (ما غلبه خواهیم کرد) را برای حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به حملات رژیم صهونیستی منتشر کرد. این موزیک توسط خود او و در شبکه اجتماعی YouTube منتشر شد.

 

او در مورد این آهنگ نوشت: من در شرایطی قرار گرفتم که مناسب دیدم باید نمونه جدیدی از این آهنگ را مخصوص مردم فلسطین منتشر کنم. وی افزود: طرفداران صلح دنیا می‌خواهند که برای کمک به مردم فلسطین به غزه بروند اما مصر که از طرف «آمریکا و اسرائیل» حمایت می‌شود راه این کمک‌ها را سد کرده است.

«ما پیروز خواهیم شد» دانلود
--------------------------------

روایت تحریم فرهنگی اسرائیل توسط هنرمندان جهان به رهبری راجر واترز

راجر واترز خواننده،ترانه سرا و آهنگ‌ساز انگلیسی، در کنار نیک میسن و ریچارد رایت از اعضای موسس پینک فلوید بوده است. خلاقیت واترز در پدید آوردن سبک خاصی از موسیقی سایکدلیک راک موج جدیدی را در جامعه موسیقی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به راه انداخت. از واترز به عنوان یکی از خلاقترین آهنگسازان، ترانه‌سرایان و تهیه‌کنندگان تمام تاریخ موسیقی راک یاد می‌کنند.

راجر واترز سالیان سال از مخالفان سیاست‌های رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان است؛ واترز در مقاطع مختلف و صحبت‌های مکرر، دولت اسرائیل را با دولت آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید (تبعیض نژادی) مقایسه کرده و می‌کند.

جامعه یهود بارها کنسرت‌های او را به خاطر آنچه که «تبلیغات ضدیهود» می‌خوانند، تحریم می‌کنند. واترز هر بار انتقادهایی مبنی بر ضدیهودی بودن خود را رد کرده و تاکید کرده که او «ضداسراییل» است.

با افزایش اقدامات و جنایت‌های سران رژیم صهیونیستی، راجر واترز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به اهالی موسیقی در سراسر جهان خواستار تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی شد.

راجر واترز در این نامه نوشته است: «اکنون که دولت‌های ما یا ناتوانند یا تمایلی برای اقدام علیه اسرائیل ندارند، من از شما هنرمندان دعوت می‌کنم در این کارزار به‌ من و هزاران هنرمند دیگر در سراسر جهان بپیوندید تا یک تحریم فرهنگی علیه اسرائیل را اعلام کنیم. اسرائیل به خاطر نقض گسترده حقوق‌بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی از سوی سازمان‌های جهانی، نهادهای حقوق بشری، مقامات سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی گناهکار شناخته شده است. برادران و خواهران عضو جامعه مدنی جهانی، لطفا برای اعلام علنی مخالفت خود با آپارتاید اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، با ما همراه شوید.»

در تاریخ 3 ژوئن سال 2010 راجرز واترز نمونه‌ای جدید از آهنگ معروف «we shall overcome» (ما غلبه خواهیم کرد) را برای حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به حملات رژیم صهونیستی منتشر کرد.

yon.ir/gOpp0