چه تقارنی داشت میلاد پیامبر اکرم با روز دانشجو

پیامبری که آغاز گر عصر جدید تمدن و علم بود

قطعه ای زیبا از موسیقی متن فیلم محمد رسول الله ، ساخته مجید مجیدی
تقدیم به همه عاشقان عالم

مایکل هارت  (اخترفیزیکدان و پژوهشگر امریکایی) : محمد مؤثرترین شخصیت تاریخ بشر است.


کتاب «صد» رتبه‌بندی مؤثرترین چهره‌های تاریخ، کتابی به قلم مایکل هارت  (اخترفیزیکدان و پژوهشگر امریکایی) است. این کتاب رتبه بندی ۱۰۰ شخصیت می‌باشد، که بر طبق نظر مایکل هارت، بیشترین تاثیر را در تاریخ بشری داشته‌اند. در این کتاب، محمد پیامبر اسلام رتبه نخست را دارد. آیزاک نیوتن و عیسی مسیح نیز در رتبه‌های دوم و سوم جای دارند. در رتبه‌های بعدی نیز بودا (معلم معنوی، فیلسوف و بنیانگذار بودیسم)، کنفوسیوس (فیلسوف بزرگ چینی)، پولُس (مبلغ بزرگ مسییحیت و از اصلی‌ترین عوامل انتشار مسیحیت در اروپا)، تسالی لون (سیاستمدار بزرگ چینی و مخترع کاغذ)، یوهانس گوتنبرگ (مخترع دستگاه چاپ)، کریستف کُلُمب، آلبرت انیشتین و... جای دارند.

👈🏻 خلاصه گفتار مایکل هارت:

«انتخاب من، به عنوان بالاترین جایگاه در این لیست جهانی (یعنی محمد) ممکن است بعضی افراد را شگفت زده کند و همچنین ممکن است مورد پرسش دیگران واقع شود، اما او تنها مرد تاریخ است که در ابعاد معنوی و مادی به شکل خارق العاده ای موفق (Supremely Successful) بوده است. محمد یکی از بزرگترین ادیان تاریخ را پایه گذاری و ترویج کرد و رهبر سیاسی تاثیرگذاری شد. امروز، سیزده قرن پس از وفاتش، نفوذ او همچنان نیرومند و فراگیر است... محمد، به هر حال مسئول هر دو بخش الهیات دین اسلام و همچنین اصول اخلاقی دین اسلام می‌باشد. از این گذشته، محمد (بر خلاف مسیح)، رهبری دنیوی بود، همچنان که رهبری مذهبی هم بود. این ترکیب بی مانند اثر گذاری سکولار و مذهبی است که باعث شده من احساس کنم که محمد سزاوار قرار گرفتن به صورت انفرادی به عنوان تاثیر گذارترین شخص تاریخ بشریت باشد.»

متن انگلیسی نوشته مایکل هارت:

recognized that ranking Muhammad first might be controversial, but felt that, from a secular historian's perspective, this was the correct choice because Muhammad is the only man to have been both a founder of a major world religion and a major ...military/political leader

در میان صد شخصیت مؤثر تاریخ، به قلم مایکل هارت
- مانی در رتبه 83
- کورش هخامنشی در رتبه 87
- زرتشت در رتبه 93 قرار دارد.

http://www.adherents.com/adh_influ.html